Suratan Atau Kebetulan?

Salam Perjuangan Sopan,

Gua nak cerita banyak pasal Negeri Sembilan yang dah pegang Piala Malaysia malas la. Yer la, bukak la mana-mana surat khabar. Sah-sah cerita pasal negeri gua yang champion ni. So gua rasa tak perlu la gua cerita banyak pasal hal ni. Cukup la apa yang surat khabar dah tulis tu kan. Apa-apa pun tahniah la gua ucapkan pada semua. Lu orang memang terbaik. Syabas dari SopanGayoPojuang.

TAPI!!!!

Ni gua ada sikit benda nak kongsi dengan lu orang. Gua rasa mana-mana surat khabar pun tak kuar benda ni. Kalau kuar, sila bagi dekat gua. hehehehehe. Kalau lu orang perasan la kan, cuba tengokat bawah ni.

  • Tahun ni tahun 2009. Ada no 9 lak kat situ. Sesuai pulak kan dengan Negeri Sembilan. Pun ada angka 9 kat Negeri Sembilan.
  • Lu orang perasan tak, last Negeri Sembilan jadi juara, tahun 1948. Tahun tu Tuanku Muhriz baru lahir.Tahun 2009, Negeri Sembilan juara lagi. Kebetulan pulak Tuanku Muhriz pun ditabalkan tahun 2009 ni sebagai Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan ni.

Hmmmm….Gua pun tak tau la. Maybe la kot dah tersurat atau pun cuma kebetulan sahaja. Tapi yang dua kat atas tu belum cukup lagi. Cuba lu orang tengok yang kat bawah ni pulak pasal angka 9 ni.

  • Gol pertama Negeri Sembilan dijaringkan oleh Kecik. Kebetulan pulak Kecik ni pakai lak jersi nombor 9.
  • Gol kedua Negeri Sembilan dijaringkan oleh Hairudin. Jersi dia nombor 27. 2 + 7 = 9.
  • Gol ketiga Negeri Sembilan oleh Zaquan. Jersi nombor 8. Dalam matematik, sebelum angka 9 ialah 8. Bila kita mengira, dah tentu kita tak boleh lompat terus ke nombor 9 lepas nombor 7. hehehehehe (boleh ke ni????)
  • Perasan tak, final ni main pada 7 November 2009. Dalam kata lain 7.11.2009. Ambik angka 7 dengan 11. Yang 11 tu pulak asingkan jadi 1, 1. Dahtu tambahkan 7,1,1 tadi. 7+1+1 = 9.

So, terpulang la dekat lu orang nak kata apa. Tapi jangan ingat gua ni kaki nombor pulak yer. Haram tu beb. Camner pun gua ada pantun untuk penyokong Kelantan.

Berkocak-kocak Air Di Boting,

Limau Manih Bertaut Duo,

Penyokong Ghamai Bukannyo Ponting,

Yang Ponting Sapo Banyak Score Diolah Juaro.

Published in: on November 9, 2009 at 16:08  Comments (5)