Maut Menanti Bila Kita Alpa


Keputusan Undian Piala Malaysia 2009

Kumpulan A       Kumpulan B       Kumpulan C

Perlis                         Terengganu              Johor FC

KL Plus                     N.SEMBILAN Perak

Pahang                      Johor                          MyTeam

Melaka                      Sarawak                      K.Lumpur

Kumpulan D       Kumpulan E

Selangor                    Kedah

KM Naza                    Kelantan

Polis                            P.Pinang

Sabah                         Tentera

Salam Perjuangan Sopan,

Dah lama jugak gua tak berkalam kat dalam ni. Al-maklumlah liga pun dah habis. Tapi semalam buat gua tergerak untuk berkalam. Pada yang tak tahu (sebab malas nak ambik tau pasal bolasepak Malaysia), semalam telah berlangsung majlis undian untuk Piala Malaysia yang akan bermula lepas Aidilfitri nanti. Sekali undi punya undi punya undi, nah ambik lu orang N.Sembilan punya group. Perghhhh!!!! Ini kumpulan maut ni. Parah laaaaaa.

Sebab apa gua kata kumpulan maut? Negeri Sembilan diundi dengan Terengganu, Johor dengan Sarawak. Untuk makluman pada mereka yang tak pernah ambik tau pasal bolasepak Malaysia, rekod Negeri Sembilan dengan Terengganu memang buruk la. Gua cukup goyang bila satu kumpulan dengan Terengganu ni. Dah la dari 5 kumpulan ni cuma 3 team terbaik tempat kedua jer yang layak. Nak dapat tempat kedua tu memang senang. Tapi nak jadi 3 terbaik tu yang payah gua rasa. Kena pulak dengan Johor pulak tu. Memang payah gua nak jangka apa hasil yang gua akan dapat dari game Negeri Sembilan dengan Johor ni. Bagi gua team Johor ni bagaikan “The Unpredictable Team”. Sarawak pulak, bukan niat gua nak merendahkan diorang. Tapi lu orang tengok la prestasi Sarawak macam mana kan. Itu senang-senang boleh dapat kemenangan. Kalau kalah, baik lu orang yang sarung jersi tu terjun longkang la. Nak senang cerita macam ni jer, kalau nak layak dengan mudah ke suku akhir, mesti jadi juara kumpulan. Habis cerita.

Maka dengan ini, boleh la gua buat serba sedikit ramalan untuk Piala Malaysia nanti. Dalam Piala Malaysia, Negeri Sembilan akan main 6 game. 3 dekat Paroi, 3 dekat gelanggang lawan iaitu Johor Bharu, Kuching dan Kuala Terengganu. Kalau boleh menang semua game, dapat la 18 mata. Tapi bagi gua tu bukan kerja mudah tapi bukan mustahil. Apa yang gua harap  3 game di Paroi, Negeri Sembilan mesti menang semua game. Dari situ dah dapat 9 mata. Game dengan Sarawak dekat Kuching pulak WAJIB menang. Maka jadilah 12 point. Lu orang cuma perlu seri jer dengan Terengganu dan Johor dekat gelanggang diorang. Maka dapat lah 14 mata. Kalau apa yang gua ramalkan ni betul-betul menjadi, Negeri Sembilan boleh jadi juara kumpulan sebab Terengganu dah tentu cuma 13 mata sahaja dengan beranggapan diorang menang 2 kali, seri sekali di Kuala Terengganu, kalah di Paroi, menang di Sarawak dan menang dengan Johor di Johor Bharu. Itu pun kalau menjadi la yer. Ini cuma ramalan jer. hehehehehehehe…

TAPI!!!!!! Berhati-hati dengan Johor. Gua payah nak ramal team ni. Hebatkah mereka? Atau bebalkah mereka? Mungkin lu orang tak bebal. Tapi lu orang memang bebal kalau kalah dengan Sarawak. Ingat, gua anggap ini kumpulan maut. Kalau lu orang tak all-out, lu orang paham-paham sendiri la sebab apa gua letak tajuk posting gua kali ni lain macam jer.

Akhir kalam dari kua, sebelum gua terlupa, syabas dan tahniah gua ucapkan kepada skuad bawah 23 kebangsaan yang berjaya mengikat China dan Kenya. Gua nak sangat tengok lu orang bawak balik pingat emas sukan SEA. Tolong buat gua bangga dengan lu orang. Itu sahaja permintaan gua.

p/s: Selamat datang ke Liga Perdana diucapkan kepada Abang Dol……….

Published in: on August 16, 2009 at 15:15  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://sopangayopojuang.wordpress.com/2009/08/16/maut-menanti-bila-kita-alpa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLeave a comment

  1. gua yakin beb, kito layak ke suku akhir, kita boleh kalahkan Ganu punyer…takkan selamanya kita tewas….betul tak?


Leave a Reply

