Pukullah Tabuh, Pukullah Tabuh Pukul Rebana…


Salam Perjuangan Sopan….

*ini gua sebat dari KauTiub…

Harian Metro Cakap Pulak….

zaquan01_stdAmboi bro. Lepas lu punya kembar dah sapu artis, lu pun sama gak ke? Kalau betul ok la. Takde apa yang salah gua nampak. Gua harap kalau konfom lu dengan minah ni, kahwin la cepat-cepat. Lu tengok lu punya abang kembar. Lepas kawin memang bagus permainan dia. Cuma sekarang gua pun  tak tau apa masalah dengan defensive side Negeri Sembilan ni. Gua harap takde wujud apa-apa unsur duri dalam daging la. Baik dari bahagian pertahanan, sampai la budak-budak forward. Jauhi semua itu.

Tapi antara Aidil dengan lu, gua lagi puji lu punya kembar tu. Honestly gua cakap la bro, lu ni agak kureng la dari segi finishing. Berapa kali lu one-by-one dengan goalkeeper tp lu kantoi. Lagi satu yang gua tengok lu ni bila bawak bola memang tak pandang kiri kanan. Cuba lu bila bawak bola tu, lu punya kepala tu kasi angkat sikit. Tengok mana-mana ada member lu yang kosong yang memungkinkan diorang dapat skor. Lu kena la utamakan pasukan. Nanti orang kata lu gila nama, lu jugak yang marah.

Memang gua akui lu memang penting dalam pasukan. Tapi lu kena ingat, letakkan kepentingan pasukan dulu di atas. Berikan keutamaan pada pasukan. Bukan pentingkan nama lu untuk ada dalam senarai pejaring terbanyak. Sebab apa gua kata lu penting? Bila lu ada, lu mesti kena jaga dengan team lawan. Bila opponent dah fokus dekat lu, dah tentu ruang untuk geng-geng lu yang lain macam Kuna, Kecik, Shukor & lain-lain tu akan dapat ruang. Untung-untung dapat score. Lu pun dapat nama jugak pasal hantaran dari lu jugak yang buat diorang score. Susah ke? Gua rasa main bola kat Palestin lagi susah. Betul tak bro?Lagi satu gua pesan, tak salah kalau lu tendang tonjol…….

AyuRhaudahBerbalik pada cerita lu dengan Ayu ni, lu dah besar panjang bro. Apa yang lu rasa betul, lu buat la. Satu nasihat dari gua, dalam hal ni, lu bawak banyak-banyak berbincang dengan orang tua lu. Orang tua lu ada lagi. Berbincang dengan diorang dan jangan lupa dapatkan restu dari diorang. Restu orang tua tu penting bro. Jangan lupa tu.

Akhir kalam dari gua, kalau betul lu serius dengan ini awek, jangan lama-lama sangat lu simpan. Kalau tak gua yang  rembat nanti hahahahahahaha!!!! Lu gaji ribu riban. Apa ada hal kalau lu mau kawin. Jangan lu kawin senyap-senyap dah la. Jangan lupa jemput gua bila lu kawin ar bro.

p/s:  ellynor apa khabar? ada sihat ka? hehehehehe….

About these ads
Published in: on July 3, 2009 at 13:11  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: http://sopangayopojuang.wordpress.com/2009/07/03/pukullah-tabuh-pukullah-tabuh-pukul-rebana/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLeave a comment

  1. kahkahkahkahkahklahajakkahah ellynor pun terjebak?


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: